WSTĘP DEKLARACJI
Przedszkole nr 6 w Głoskowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.przedszkole-gloskow.pl
DATA PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI
Data publikacji strony internetowej: 02.08.2023.
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
POWODY NIEZGODNOŚCI
brak audio deskrypcji dla materiałów multimedialnych,
POWODY WYŁĄCZEŃ
zdjęcia, obrazki oraz pliki PDF zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu; mapy są wyłączone z obowiązku dostępności,
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI I METODA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Oświadczenie sporządzono dnia 02.08.2023.Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
SKRÓTY KLAWIATUROWE
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest pracownik sekretariatu przedszkola, mail: sekretariat@przedszkole-gloskow.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 757 81 82
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek
Przedszkole nr 6 w Głoskowie ma siedzibę przy ul. Parkowej 8. Na ogrodzony teren posesji prowadzi zamykana kodem dostępu furtka wyposażona w domofon umożliwiający łączenie z sekretariatem, kuchnią oraz oddziałami przedszkolnymi. Aby opuścić posesję należy zastosować kod wyjścia. Kod wejścia i wyjścia znany jest pracownikom i rodzicom. Interesanci po zasygnalizowaniu domofonem potrzeby wejścia, wpuszczani są przez pracownika, który monitoruje ich przejście do sekretariatu.
Budynek przedszkola jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek posiada wejście główne, przy którym znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Oprócz podjazdu możliwe jest wejście do budynku po trzystopniowych schodach. Przestrzeń pomiędzy furtką a wejściem głównym jest płaska, wyłożona kostką brukową. Dwuskrzydłowe drzwi główne o szerokości 170 cm prowadzą przez wiatrołap do kolejnych drzwi o szerokości 180 cm, a następnie korytarzem do pomieszczeń usytuowanych na parterze: szatni dla dzieci, dwóch sal dla dzieci, łazienki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz bloku kuchennego. W korytarzu znajduje się platforma dla osób niepełnosprawnych łącząca parter z I piętrem. Wejście na piętro możliwe również po pokonaniu 25 stopni szerokich schodów. W budynku są dwa wejścia do bloku kuchennego, do których prowadzą schody. Do drzwi przeznaczonych dla dostawców o szerokości 110 cm prowadzą dwustopniowe schody. Do drzwi przeznaczonych dla pracowników kuchni prowadzą trzystopniowe schody. Dodatkowe wejście od strony ogrodu dla dzieci i pracowników z dwuskrzydłowymi drzwiami o szerokości 170 cm poprzedzone przejściem po wąskim 60 cm chodniku o długości 15 m od strony parkingu wewnętrznego. Wejście do bloku administracyjnego bezpośrednio z parkingu wewnętrznego wymaga pokonania 10 cm podestu pokrytego gresem, drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 170 cm, a następnie 26 schodów oraz kolejnych drzwi o szerokości 90 cm usytuowanych na piętrze. Na piętrze zlokalizowane są trzy sale dla dzieci, zmywalnia naczyń i pomieszczenie do wydawania posiłków połączone z kuchnią za pomocą windy towarowej. Na piętrze w bloku administracyjnym znajdują się: pokój nauczycielski, pokój intendenta, sekretariat, gabinet dyrektora, sala SI, pomieszczenia magazynowe i łazienka z toaletą przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Szatnia dla personelu znajduje się w piwnicy, trzeba pokonać 15 stopni schodów wyposażonych w balustrady po obu stronach.
W budynku nie ma informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny (plansze informacyjne). Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących. Brak opisów pomieszczeń alfabetem Braille’a.
Miejsca parkingowe zlokalizowane są wzdłuż posesji przedszkola, bezpośrednio przy ogrodzeniu oraz na terenie wewnętrznym w sąsiedztwie budynku. Brak oznakowanego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych w najbliższej okolicy. Do budynku głównego i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Możliwość wejścia z psem nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości około 300 m.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
APLIKACJE MOBILNE
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.