

ZASADY ORGANIZACJI DYŻURÓW WAKACYJNYCH
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
1. Dyżury wakacyjne organizowane są zgodnie z ustalonym planem dla dzieci
uczęszczających w roku szkolnym 2024/2025 do publicznych przedszkoli oraz oddziałów
przedszkolnych przy szkołach podstawowych, prowadzonych przez Gminę Piaseczno, w
których zaplanowano przerwę w funkcjonowaniu.
2. Rekrutacja na dyżury wakacyjne prowadzona będzie w systemie elektronicznym za
pośrednictwem strony internetowej www.oswiata.piaseczno.eu, w zakładce Dyżury
wakacyjne 2024/2025, zgodnie z harmonogramem rekrutacji ustalonym przez organ
prowadzący.
3. Warunkiem zgłoszenia dziecka na dyżur wakacyjny jest terminowe złożenie przez rodzica
wniosku w systemie elektronicznym – oddzielnie na każdy termin dyżuru, którym jest
zainteresowany.
4. System elektroniczny automatycznie blokuje możliwość zapisania dzieci, które w
bieżącym roku szkolnym nie uczęszczają do publicznych przedszkoli ani oddziałów
przedszkolnych przy szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Piaseczno.
5. Dzieci uczęszczające do przedszkola macierzystego przyjmowane są w pierwszej
kolejności – system rekrutacyjny automatycznie przyznaje im maksymalną liczbę
punktów.
6. Dzieci spoza przedszkola macierzystego przyjmowane są wyłącznie na wolne miejsca,
które pozostaną po zakwalifikowaniu dzieci z przedszkola macierzystego.
7. Rodzice dzieci spoza przedszkola macierzystego mogą wybrać ograniczoną liczbę
placówek, zgodnie z ustawieniami przyjętymi podczas konfiguracji systemu
rekrutacyjnego.
8. W przypadku dzieci spoza przedszkola macierzystego o przyjęciu decyduje kolejność
zgłoszeń.
9. Po wypełnieniu wniosku w systemie elektronicznym wyświetlany jest numer
potwierdzający jego złożenie. Rodzice nie drukują wniosku ani nie składają go w wersji
papierowej.
10. Listy kandydatów zakwalifikowanych będą dostępne dla rodziców po zalogowaniu się do
systemu elektronicznego.
11. Rodzice dzieci zakwalifikowanych, w ustalonym w harmonogramie terminie, dokonują
wpłaty na wskazany w ofercie przedszkola rachunek bankowy. W tytule przelewu należy
podać:
1) rodzaj opłaty: wyżywienie – dyżur wakacyjny;
2) imię i nazwisko dziecka zapisanego na dyżur wakacyjny.
12. Przez terminowe dokonanie opłaty rozumie się datę uznania opłaty za wyżywienie na
rachunku bankowym przedszkola dyżurującego.
13. W przypadku nieterminowego uiszczenia opłaty dziecko nie zostaje przyjęte na dyżur
wakacyjny.
14. Listy dzieci przyjętych na dyżur wakacyjny będą dostępne na tablicach ogłoszeń w
przedszkolach pełniących dyżur.
15. Dziecko zgłoszone po upływie wyznaczonych terminów może zostać przyjęte na dyżur
wyłącznie w przypadku wolnych miejsc.
16. Wysokość opłat:
1) opłata za wyżywienie – iloczyn ilości dni dyżuru wakacyjnego i wysokości dziennej
stawki żywieniowej w przedszkolu dyżurującym, płatne w wyznaczonym terminie
przed dyżurem wakacyjnym.
2) opłata za korzystanie z wychowania przedszkolnego – 1,44 zł za każdą rozpoczętą
godzinę faktycznego pobytu w czasie przekraczającym czas przeznaczony na
bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę dla dzieci objętych wychowaniem
przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dzieci
kończą 6 lat – kwota płatna w terminie 7 dni po zakończeniu dyżuru na rachunek
bankowy wskazany przez przedszkole, wg faktycznej ilości godzin pobytu dziecka.
Nieterminowa wpłata skutkuje naliczeniem należnych odsetek.
17. Ewidencja godzin pobytu w przedszkolu w okresie dyżuru wakacyjnego prowadzona jest
na podstawie list obecności wyłożonych w grupach, dostępnych u nauczycieli.
18. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami obowiązują postanowienia statutów
oraz regulaminów przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Piaseczno.